روسیه:افزودن موارد اضافی به برجام اقدامی اشتباه است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه:افزودن موارد اضافی به برجام اقدامی اشتباه است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که افزودن موارد اضافی به برجام اقدامی اشتباه است و تنها اوضاع را بدتر خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 28
کد خبر: ۷۲۱۲۷

به گزارش راهبرد معاصر معاون وزارت خارجه روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت که اضافه کردن موارد دیگر به برجام، اقدامی اشتباه است و اوضاع کنونی را تنها وخیم‌تر می‌کند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه در توییتی در این زمینه نوشت: «گام‌های تدریجی و متقابل  پیشنهاد شده توسط "سرگئی لاروف" وزیر خارجه روسیه در روزهای گذشته اصول مهمی در جزئیات برجام هستند. اکنون اضافه کردن مواردی به توافق هسته‌ای موجود اوضاع را بدتر خواهد کرد. بنابراین، بر این باوریم که مطرح کردن ایده‌هایی چون "برجام پلاس" اقدامی اشتباه و نامناسب است.»

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز چندی قبل گفت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران باید بدون هیچگونه پیش‌شرط یا درخواست اضافی باشد.

 زاخارووا  طی نشست خبری هفتگی توضیح داد: «ما بر اساس این تفاهم حرکت می‌کنیم که بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، نباید به هیچ پیش‌شرط یا الزامات دیگری مرتبط باشد.»

وی ادامه داد: «ما باور داریم پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد. ما همچنین تایید مکرر سران ایران مبنی بر آمادگی برای اقدام در این جهت را مورد توجه قرار داده‌ایم.»

وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ به همراه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست هفته گذشته  خود در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، اعلام کردند قطعنامه ٢٢٣١ هم‌چنان کاملا لازم‌الاجرا است.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده